Tänk om du kunde hälsa på dig själv i framtiden...


Såhär i kristider så blir det lätt att man börjar tänka på framtiden. Vi båda har jättesvårt att förstå oss på framtiden för det känns som att det är som att det aldrig har hänt! Ibland känns det läskigt, vi antar att det är fler som känner likadant.

För att få någon slags uppfattning av vad man ägnar sig åt i framtiden när man är pensionär så började vi diskutera AMF-pensions reklamfilmer, ”tänk om du kunde hälsa på dig själv i framtiden”. Det verkar som de flesta har skaffat sig en rätt torr hobby typ som boule. Eller så har man följt sina drömmar och flyttat till en vingård i Italien. Men plötsligt kände vi båda en viss oro. Ludvig har ju inget bollsinne alls, och Nicklas brukar späda ut sitt fruktvin med exotisk juice. Detta är alltså uppenbarligen inga alternativ för oss.

Vi satt båda tysta ett tag och försökte nervöst undvika ångesten, oron, den ständigt tickande klockan. Men kanske mest av allt, undvika att se klassikern www.lemonparty.org som ett alternativ!

Slutsatsen är att vi vet inte vad som väntar oss i framtiden. Det finns nog nästan ingen som gör det, kanske max ett par stycken i hela världen. Dock vet vi i alla fall att www.lemonparty.org inte är vårat favoritscenario.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu har ni fått en liten liten liten reklam text precis som du ville Kudde ;)

2009-02-21 @ 17:20:39
URL: http://emeliemelli.blogg.se/
Postat av: Lisa Anckarman

Och hur hade ni tänkt att jag ska förklara porr-pop-upsen för mina sambos?!

2009-02-21 @ 17:55:49
URL: http://lice.blogg.se/
Postat av: Helle

Men snääälla du, REDAN GJORT! ;P

2009-02-21 @ 21:25:40
URL: http://hellecarlstedt.blogg.se/
Postat av: Jesper

Ni har fångat mina tankar SPOT ON! Jag sitter på mycket resurser och är också orolig om min framtid glider ifrån mig, med den rådande krisen!





Tack för en bra blogg!

2009-02-23 @ 15:15:03
Postat av: Nicenights red.

TACK EMELIE! BRA HELLE! KUL ATT HÖRA JESPER!



Men Lisa, vad du än gör - klandra inte dig själv!

2009-02-24 @ 17:32:54
URL: http://nicenights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0